Zespół

Marzena Żylińska

Marzena Żylińska

Zajmuję się metodyką, neurodydaktyką oraz twórczym wykorzystaniem nowych technologii w edukacji. Od wielu lat prowadzę szkolenia dla nauczycieli, tworzę materiały dydaktyczne, jestem autorką licznych artykułów i dwóch książek: „Między podręcznikiem a internetem” i „Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi”. Przez wiele lat kształciłam przyszłych nauczycieli i  prowadziłam seminaria metodyczne, obecnie jestem zaangażowana w tworzenie ruchu Budzących się szkół. Od wielu lat zajmuję się również tworzeniem materiałów dydaktycznych umożliwiających uczniom rozwijanie kreatywności, autonomii i krytycznego myślenia.
Marzę o szkołach, do których i uczniowie i nauczyciele będą chodzić z radością. Wierzę, że wszystko jest możliwe, o ile sami uwierzymy, że mamy wpływ na to, jak wygląda świat wokół nas.

Luiza Kalinowska-Skutnik

Luiza Kalinowska-Skutnik

Płocki Klub Budzącej się Szkoły

pedagog, nauczyciel, edukator, pomysłodawca i dyrektor szkoły nowego modelu, autor nowatorskich rozwiązań edukacyjnych, założycielka Fundacji Rozwoju, Edukacji i Kreacji FREAK. Celem jej działalności jest inicjowanie, inspirowanie oraz wspieranie działań skierowanych na tworzenie nowego modelu szkoły, pomoc nauczycielom i rodzicom w rozwoju kompetencji przyszłości, by łatwiej odnaleźć się w zmieniającym się świecie. Budząca się szkoła to inicjatywa, którą wspieram całym sercem, ponieważ wierzę, że to dobry kierunek dla polskiej szkoły. Prywatnie mama dwójki dzieci.

Izabella Gorczyca

Izabella Gorczyca

Mazowiecko-Świętokrzyski Klub Budzącej się Szkoły

15 lat temu przyjmując propozycję poprowadzenia szkoły, postawiłam tylko jeden warunek: „To nie będzie normalna szkoła”; warunek został przyjęty, a ja zebrawszy grupę równie szalonych nauczycieli wyruszyłam w podróż po Europie. Przywieźliśmy z niej worek edukacyjnych pomysłów. Rewolucja w Konstancinie-Jeziornie wystartowała i tak trwa do dzisiaj, bo przecież zawsze można lepiej, niebanalnie, poza schematem.  Ja zaś staram się ten twórczy ferment nie tylko kontrolować, ale przede wszystkim permanentnie podsycać. Przy wsparciu dydaktyków, architektów, terapeutów współtworzę niecodzienne przestrzenie edukacyjne, propaguję rozwiązania sprzyjające uczeniu się. Jestem jedną z pomysłodawczyń zestawu nowoczesnych mebli edukacyjnych „Happy Team”. Szkoła powinna się przecież budzić codziennie, za każdym razem na nowo i w inny sposób.

Katarzyna Cieciura

Katarzyna Cieciura

Krakowski Klub Budzącej się Szkoły

Od 20 lat będąc nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pracując w różnych typach szkół i środowiskach szkolnych mierzę się z problemami współczesnej oświaty. Przez kilka lat byłam związana ze szkołą waldorfską, która pchnęła mnie do zmiany myślenia o systemie edukacji i przełamała we mnie schematy myślowe. Zdobywałam doświadczenie na praktykach zagranicznych oraz jako dyrektor eksperymentalnej szkoły. Od ośmiu lat mam przyjemność tworzyć szkołę od podstaw, pełniąc rolę dyrektora. Dzięki niezwykłym ludziom udało mi się stworzyć miejsce oparte na relacjach i wzajemnym szacunku. Przekonałam się, że szkoła to nie budynek, ale ludzie, którzy ją tworzą. Poszukując najskuteczniejszych rozwiązań dydaktyczno – wychowawczych opracowałam autorską metodę pracy „Pociąg do wiedzy”, którą próbuję wdrożyć na wszystkich poziomach edukacji. Wciąż szukam, eksperymentuję, zmieniam i tworzę na nowo. Przyłączając się do ruchu Budzących Się Szkół, utwierdziłam się w przekonaniu, że obrany wiele lat temu kierunek myślenia jest słuszny i należy zarażać nim innych.

Bożena Będzińska-Wosik

Bożena Będzińska-Wosik

Łódzki Klub Budzącej się Szkoły

Jestem nauczycielką i dyrektorką Szkoły Podstawowej nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi w Łodzi. Odkrycia z obszaru neurodydaktyki dały mi drugie życie zawodowe. Jestem wielka entuzjastką zmian, polegających na budowaniu nowej kultury uczenia się i tworzeniu optymalnych warunków do swobodnego rozwoju dziecka. Marzę o szkole, w której dzieci i dorośli będą współdziałać ze sobą na rzecz radosnej edukacji. Od kilku lat budzę świadomość nauczycieli i rodziców, ciesząc się szczęściem i radością moich uczniów.

Joanna Górecka

Joanna Górecka

Mazowiecko-Świętokrzyski Klub Budzącej się Szkoły

Jestem specjalistą ds. rozwoju szkoły No Bell; dydaktykiem, polonistką z wieloletnim doświadczeniem, pasjonatką neurodydaktyki, koordynatorką projektu przygotowania i opracowania czterech innowacyjnych programów nauczania dla edukacji wczesnoszkolnej: „Obywatel Świata”, „Odkrywca biznesu”, „Zainteresowania i pasje”, „Mały Wynalazca”.

W mojej działalności na rzecz szkoły No Bell w Konstancinie-Jeziornie skupiam się na wprowadzaniu nowoczesnych metod nauczania, łamaniu schematów edukacyjnych i propagowaniu otwartego myślenia o potrzebach edukacyjnych dzieci. Dlaczego zaangażowałam w ruch Budzących się szkół? Ponieważ dzieci zasługują na inspirujące i „mądre” szkoły!

Ola Żylińska

Ola Żylińska

To do mnie w pierwszej kolejności trafiają Wasze maile i ze mną rozmawiacie dzwoniąc do Budzącej się Szkoły. Zajmuję się też organizacją i obsługą wydarzeń. Z wykształcenia jestem absolwentką Wydziału Filologicznego UG w zakresie nauczania języka angielskiego oraz absolwentką Birkbeck College Uniwersytetu Londyńskiego w zakresie komunikacji interkulturowej. Budząca się Szkoła to dla mnie sposób na odczarowanie własnych wspomnień związanych z edukacją i nadzieja na lepszą szkołę dla dzisiejszych uczniów.

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.