W Kompasie Budzącej się szkoły znajdziecie odpowiedź na pytania: “Jakie zasady leżą u podłoża kultury nastawionej na rozwój osobistego potencjału uczniów?” Jakie pomysły realizują inne szkoły? Które rozwiązania i praktyki sprawdzają się najlepiej?
Kompas Budzącej się szkoły to pomysły, przykłady i informacje dotyczące dziesięciu obszarów edukacji oraz funkcjonowania szkoły. Oczywiście dobrych przykładów można by przytoczyć znacznie więcej – Kompas będzie się rozwijał o kolejne dobre praktyki. Być może pojawią się też nowe obszary tematyczne. Zachęcamy do dzielenia się Waszymi doświadczeniami i obserwacjami – przesyłajcie je na kontakt@nobelledu.stronazen.pl.
W naszym rozumieniu Kompas jest narzędziem wskazującym kierunek rozwoju. Narzędzie to powinno być ciągle doskonalone! Wzbogacane o przykłady z odważnych, polskich szkół, które weszły na drogę samodoskonalenia, które stają się coraz bardziej i bardziej przyjazne – dla uczniów, nauczycieli, rodziców. Zapraszamy wszystkich do dzielenia się tymi doświadczeniami i praktykami. Niech inspiracja płynie ze wszystkich stron!.
Szkołą, która zainicjowała powstanie ruchu „budzących się szkół”, jest Ewangelicka Szkoła Evangelische Schule Berlin-Zentrum w Berlinie, stworzona i zarządzana przez niesamowitą dyrektor Margret Rasfeld. Szkoła ta zainspirowała wiele osób do działania na szerszą skalę – ruch budzących się szkół miał więc początek właśnie tam. Dlatego w Kompasie znajdziecie wiele odwołań do tej właśnie szkoły.
Serdecznie zapraszamy do lektury i współtworzenia Kompasu Budzącej się szkoły. Pracujmy wspólnie nad tym, by stawał się coraz bardziej różnorodny, ciekawy i zawierał mnóstwo inspiracji do działania.