Kiedy rozpoczynałam pracę w szkole nie myślałam nawet, że stosowanie TIK będzie tak bardzo wspierało proces uczenia się moich uczniów lub że będzie rozwojowe nie tylko dla moich podopiecznych, ale i dla mnie. Faktem jest, że współczesny uczeń nosi przy sobie nieustannie urządzenie mobilne i ma ciągły dostęp do informacji. Postanowiłam w swojej pracy nauczyciela języka polskiego wykorzystać ów fakt i w myśl zasady BYOD (Bring Your Own Device) to uczniowie pomagają mi włączyć technologie informacyjno – komunikacyjne w proces uczenia i nauczania, przynosząc telefony komórkowe na lekcje. Zdaję sobie sprawę, że nieustanne uczniowskie bycie online wzbudza wiele negatywnych emocji wśród dorosłych, ale wiem też, że nie jesteśmy w stanie powstrzymać wszechogarniającej nas i naszych uczniów cyfryzacji, a skoro nie możemy jej powstrzymać, to dołączmy do cyfrowego świata tak, aby pokazać uczniom, że z urządzeń mobilnych i sieci można korzystać w twórczy sposób. Tym razem TIK pomaga mi w zachęceniu uczniów do czytania – podczas omawiania „Małego Księcia” Antoine de Saint Exupery rozmawialiśmy o wartościach – miłości, przyjaźni, rozmawialiśmy o podróżach Małego Księcia i o tym, jak poznawanie kolejnych postaci kształtowało jego światopogląd, pozwalało nabierać doświadczeń, interpretowaliśmy złote myśli wypowiadane przez bohaterów utworu, próbując umieścić je w realnym świecie uczniów, świecie ich codziennych przeżyć i doświadczeń. W naszych dyskusjach o literaturze pomagała nam możliwość korzystania z urządzeń mobilnych podczas lekcji i publikacja „Mały Książę” z rozszerzoną rzeczywistością wydawnictwa Galaktyka. Dzięki aplikacji w telefonie uczniowie mogli rozmawiać o przesłaniu utworu w towarzystwie jego bohaterów, wraz z Małym Księciem odwiedzać różne planety, wraz z nim opiekować się Różą, oswajać Lisa… Po lekcji przeprowadzonej w klasie III b uczniowie Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Stawiszynie udzielili mi informacji zwrotnych na temat wspólnej pracy z lekturą w rozszerzonej rzeczywistości, uczniowie potwierdzili, że forma zajęć motywuje do czytania i wpływa na zapamiętywanie ważnych treści z utworu, co tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że warto w codziennej pracy nauczyciela szukać niecodziennych rozwiązań, aby przejść z kultury nauczania do kultury uczenia się. Gorąco polecam.
https://www.magisto.com/video/IQ4SYwRRSzBtWQxpYw
tel.: 792 688 020
e-mail: kontakt(at)budzacasieszkola.pl
Odwiedź nas również na Facebooku
facebook.com/budzacasieszkola/
© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.
Czy ktoś ma doświadczenia z zastosowaniem tego narzędzia na języku angielskim? – bardzo proszę o informację (lekcja z lekturą po angielsku)
Pani Joanno, już wkrótce pokażę na blogu w jaki sposób samodzielnie rozszerzyć rzeczywistość, można pracować w ten sposób na różnych przedmiotach. Pozdrawiam serdecznie 🙂
„Mały Książę” w rozszerzonej rzeczywistości , w telefonach komórkowych uczniów. Sam Antoine by na to nie wpadł.
Brawo!
Witam serdecznie 🙂 Ja również rozszerzałam rzeczywistość z „małym Księciem” na lekcji http://polonistkaprzytablicy.blogspot.com/2017/02/rozszerzona-rzeczywistosc-na-lekcji.html
Świetna sprawa
Pozdrawiam
Asia