Moi uczniowie klasy 4. nie spędzają całej lekcji siedząc przy biurkach. Zmiana aktywności i ruch podczas pracy na lekcji korzystanie wpływają na przyswajanie nowych treści, a biorąc pod uwagę ergonomię pracy w klasie i potrzeby rozwojowe uczniów, praca na kocach i poduszkach na podłodze przez klika minut pozwala na oderwanie się od tradycyjnej „ukrzesłowionej” pozycji ucznia w klasie.
Lekkie kulki styropianowe z inicjałami uczniów to dobry sposób na wybór ucznia, który na naszej jednej lekcji będzie mieć wakacje, lub innego, który podejmie wyzwanie, lub podzieli się swoimi spostrzeżeniami.
Umiejętność czytania ze zrozumieniem i propagowanie czytelnictwa to jeden z priorytetów mojej szkoły. Bajki Ezopa idealnie nadają się do pracy nad tekstem. Nauczyciel czyta i tłumaczy bajkę, rozpoczyna dyskusję nad jej przesłaniem, następnie rozdaje fragmenty bajki pocięte na kawałki i prosi uczniów o ich uporządkowanie i sklejenie w jedną całość jak w oryginale.
Jestem mama 4-klasistki. Marze o takiej szkole dla mojej córki :-((
Niestety szkola zatrzymala sie na etapie juz nawet nie komuny ale sredniowiecza 🙁 Bardzo chcialabym to zmienic ale niestety nie wiem jak.
Jestem mama 4-klasistki. Marze o takiej szkole dla mojej córki :-((
Niestety szkola zatrzymala sie na etapie juz nawet nie komuny ale sredniowiecza 🙁 Bardzo chcialabym to zmienic ale niestety nie wiem jak.