Coś dla klasy 7.

W mojej szkole uczniowie klasy 7. na początku lekcji języka angielskiego zaczynają zabawę w detektywów. Za pomocą lupy szukają miniaturowych słówek ukrytych w słoiku z ryżem. Uczniowie zapisują odkryte słówka w zeszycie, po czym wspólnie sprawdzamy ich znaczenie w ramach wprowadzania nowego słownictwa, powtórek lub po prostu rywalizujemy – wygrywa ten, kto znajdzie najwięcej słów i najlepiej je wyjaśni reszcie grupy.
lupa i sloik
Kodowanie gramatyki w formie piktogramów to niecodzienny sposób na utrwalenie kontekstów podstawowej angielskiej gramatyki – od lewej: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Past Continuous, Will oraz To be going to. Piktogramy towarzyszą nam przy budowaniu zdań, obrazują kontekst i są sprawdzoną ściągawką. Uczniowie lepiej zapamiętują strukturę i automatycznie reagują na zaczepki nauczyciela.
gram codes
Zakodowana gramatyka w postaci piktogramów świetnie nadaje się na własnoręcznie wykonane domino. Podczas gry uczniowie dopasowują pola ze zdaniami do graficznych reprezentacji struktur gramatycznych.
domino
Rebusy to z kolei idealny sposób na zakodowanie słownictwa i wyśmienitą zabawę. Rozwiązanie kryje się pod wygenerowanym ze strony https://www.qr-online.pl/ kodem QR. Tworzenie rebusów to w moim przypadku również rewelacyjny pomysł na międzynarodowy projekt eTwinning i szkolną wystawę. Uczniowie mają szansę popisać się niesamowitą kreatywnością w kodowaniu słów za pomocą rebusów.
rebus1

Post comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.